Посада: професор
Науковий ступінь: доктор педагогічних наук,
кандидат технічних наук;
dr hab.nauk humanistycznych (Polska)
Вчене звання: професор зі спеціальності
13.00.04 теорія і методика професійної освіти
E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Моб: +380677988358
У 1972 році закінчила Одеський технологічний інститут харчової промисловості ім.. М.В.Ломоносова - теперішня назва Одеська національна академія харчових технологій. Кваліфікація інженер-технолог за спеціальністю технологія молока та молочних продуктів.
Кандидат технічних наук (1984 р.), дисертація на тему «Улучшение консистенции кисломолочных напитков пониженной жирности с плодово-ягодными наполнителями» за спеціальністю 05.18.04 – технологія м’ясних, молочних і рибних продуктів.
Доктор педагогічних наук (2002 р.), дисертація на тему «Теоретико-методологічні основи професійного навчання молодшого спеціаліста сільськогосподарського профілю» за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти .
Старший науковий співробітник за спеціальністю теорія і методика професійної освіти (2005 р.).
Професор зі спеціальності 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (2011).
Dr hab. nauk humanistycznych (Polska, 2005 r.).
Член редакційної ради журналу „Szkoła-Zawód-Praca” - Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz – Polska; член редакції журналів «Zęszyty Naukowe Nauki Ekonomiczne Economic Notes oraz «Społeczeństwo. Edukacja. Język Society. Education. Language» - Mazowiecka Uczelnia Publiczna w Płocku- Polska.
З 1972 року працювала на посаді викладача спеціальних дисциплін. З 2003 року на посаді професора, провідного наукового співробітника відділу дидактики професійної освіти Інституту педагогіки і психології професійної освіти АПН України. З 2006 року завідувач лабораторії сфери послуг і туризму Інституту професійно-технічної освіти АПН України. завідувач лабораторії професійної орієнтації і виховання, головний науковий співробітник лабораторії професійної орієнтації і виховання. Завідувач кафедри теорії і практики туризму Львівського інституту економіки і туризму (2016-2018). Нині - професор кафедри теорії і методики технологічної освіти, креслення та комп’ютерної графіки інженерно-педагогічного факультету НПУ імені М. П. Драгоманова (з 2018 року).
Нагороди: «Заслужений вчитель України» (1999). Грамота Верховної Ради України (2012). Знак «Відмінник освіти України» (1997.); Нагрудний знак «За наукові досягнення» (2006); медаль «Ушинський К.Д.» (2009 ); грамота АПН України (2009); почесна грамота НАПН України (2010, 2015, 2016).
Коло наукових інтересів: психологія та педагогіка праці; теоретичні і практичні засади кар’єри особистості в ринкових умовах; компетентнісно-орієнтовані технології професійного навчання; інноваційні технології професійного розвитку майбутніх фахівців; мотивація та професійна успішність і підприємництво; професійна самореалізація особистості в умовах сучасних соціально-економічних змін.
Викладає курси: «Основи кар’єрного менеджменту»; «Підприємництво і професійний успіх»; «Теорія і практика розвитку кар’єри»; «Технологічна освіта і ринок праці»; «Кар’єрний розвиток вчителя»; «Основи підприємництва»; «Професійна адаптація кадрів».
Під керівництвом В.Т.Лозовецької захищено 8 кандидатів: Л.В. Грибова «Організаційно-методичні засади підвищення кваліфікації фахівців сфери туризму»; І.І. Гайовий «Формування професійних умінь майбутнього фахівця ресторанної справи у процесі фахової підготовки»»; В.В. Полуда В. В. «Формування професійної компетентності майбутніх фахівців готельного господарства у процесі фахової підготовки»; І.І. Радзієвська «Формування професійної компетентності майбутніх медичних сестер у процесі вивчення фахових дисциплін»; Л.В.Гусечко «Використання модульних технологій у професійній підготовці майбутніх кваліфікованих робітників ресторанного сервісу; М.Р. Яцик «Формування професійної компетентності майбутніх магістрів з менеджменту економічної безпеки у процесі фахової підготовки»; Ольга Дагмара Міхальська «Формування здоров’язберігаючих компетенцій в учнівської молоді Польщі»- (громадянка Польщі); А.П.Бойчук « Педагогічні умови професійної підготовки майбутніх агентів з організації туризму у професійно-технічних навчальних закладах»; 1 доктор наук - Ева Вишневська «Професійна підготовка вчителів у Польщі на тлі європейського інтеграційного процесу» (громадянка Польщі).
Основні наукові праці: Основні наукові здобутки В.Т.Лозовецької викладені в 126 наукових працях. Серед яких 4 монографії: Valentyna Lozovetska. Monografia: CAREER AND PROFESSIONAL DEVELOPMENT IN THE CONTEXT OF SOCIO-ECONOMIC CHANGES (w języku angielskim). Wydawnictwo Naukowe Mazowieckiej Uczelni Publicznej w Płocku (Polska, 2020); «Професійна кар’єра особистості в сучасних умовах праці» (2015); «Професійна орієнтація молоді в умовах сучасного ринку праці» (2012); «Теорія і практика професійного навчання молодшого спеціаліста на матеріалах вищих навчальних закладів I, II рівнів акредитації переробних галузей сільськогосподарського виробництва (2001); 1 навчальний посібник «Методика вивчення технологій галузевого виробництва» (2006) - Гриф Міністерства освіти і науки України); 29 статей у наукових фахових виданнях Польщі, зокрема польською мовою (26) та англійською мовою (3).
Посада: доцент кафери
Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук
Вчене звання: доцент
E-mail:Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
У 2009 році закінчила Академію муніципального управління і отримала повну вищу освіту за спеціальністю «Фінанси» та здобула кваліфікацію Магістра з фінансів.
У 2010 році закінчила Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова (нині УДУ імені Михайла Драгоманова) та отримала повну вищу освіту за спеціальністю «Дефектологія» та здобула кваліфікацію викладача корекційної педагогіки та спеціальної психології; вчителя-дефектолога; психолога соціально-реабілітаційних закладів для осіб з особливостями психофізичного розвитку.
Із 2003 року працювала на посадах лаборанта, майстра виробничого навчання, викладача, старшого викладача Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова.
Із 01.11.2013 по 31.10.2017 рр. навчалася в аспірантурі Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова.
20 жовтня 2022 року успішно захистила дисертацію за спеціальністю Теорія і методика професійної освіти на тему: «Формування професійної компетентності майбутніх учителів технологій мультимедійними засобами».
Із 01.02.2023 року й по теперішній час працює доцентом кафедри технологічної освіти Українського державного університету імені Михайла Драгоманова.
Наукові праці:
-
Dudka T. Yu., Chumak M. Yе., Markus I. S. Рedagogical fundamentals of the research of knowledge management development in higher education. Modern approaches to knowledge management development: collective monograph / editorial board: Darko Bele, Lidija Weis; Ljubljana School of Business. Ljubljana, 2020. S. 412–423.
-
Чумак М. Є., Маркусь І. С. Профорієнтаційна робота в середній загальноосвітній школі в умовах профільного навчання. Наукові записки. Серія педагогічні та історичні науки. Київ : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2013. Вип. 115. С. 235–242.
-
Маркусь І. С. Формування художньо-образних уявлень учнів в процесі трудового навчання. Наукові записки. Серія педагогічні та історичні науки. Київ : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2014. Вип. 122. С. 104–110.
-
Маркусь І. С. До питання формування художньо-образного мислення як передумови творчого розвитку учнів на уроках трудового навчання. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2014. Вип. 46. С. 166–170.
-
Маркусь І. С. Психолого-педагогічні аспекти формування художньо-образного мислення в учнів на уроках трудового навчання. Збірник наукових праць Рівненського державного гуманітарного університету «Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти». 2015. Вип.12(55). Частина 2. С. 216–224.
-
Маркусь І. С., Сиротюк В.Д. Підготовка майбутнього вчителя до організації науково-дослідної роботи учнів як тенденція трудового навчання в загальноосвітніх навчальних закладах. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки : реалії та перспективи. 2016. Вип. 54. С. 92–97.
-
Олефіренко Т. О., Маркусь І. С. Підготовка майбутніх інженерів-педагогів: дуальна форма навчання робітників. Наукові записки. Серія педагогічні науки. Київ : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2017. Вип.133. С.168–173.
-
Шевченко В.В., Маркусь І. С. Теоретичні аспекти використання мережевих сервісів на основі хмарних технологій в процесі підготовки майбутніх учителів технологій. Наукові записки. Серія педагогічні науки. Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. Вип. 139. С. 247–256.
-
Маркусь І. С. Професійна підготовка майбутніх учителів технологій в умовах інформатизації. Інноваційна педагогіка. 2020. Том 1. Вип. 30. С. 98–103.
-
Маркусь І. С. Педагогічні умови формування професійної компетентності майбутніх учителів технологій засобами мультимедійних технологій. Збірник наукових праць «Педагогічні науки». Херсон, 2021. Вип. 94. С. 93–99.
-
Довгополик К. А., Маркусь І. С. Досвід опрацювання наявних платформ для реалізації smart-комплексів під час підготовки майбутніх учителів трудового навчання та технологій. Наукові записки. Серія педагогічні науки. Київ : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2021. Вип. 151. С. 53–63.
-
Markus I. Тhe problem of professional training of teachers of labor education and technologies in high school abroad. Paradigm of knowledge. Frankfurt. TK Meganom LLC. 2020. № 5(43). S. 214–229.
-
Маркусь І. С. До питання формування професійної компетентності майбутніх учителів технологій. Modern directions of scientific research development : Proceedings of the 8th International scientific and practical conference. BoScience Publisher. Chicago, USA. 26-28.01.2022. С. 553-557.
-
Маркусь І. С. Компаративний аналіз зарубіжного досвіду щодо професійної підготовки вчителів технологій. Modern scientific research: achievements, innovations and development prospects : Proceedings of the 8th International scientific and practical conference. MDPC Publishing. Berlin, Germany. 23-25.01.2022. С. 395-400.
-
Маркусь І. С. Теорія і практика формування графічних умінь у школярів на уроках трудового навчання. Науково-методичний журнал «Трудова підготовка в сучасній школі». 2013. № 11 (115). С. 41–45.
-
Маркусь І. С. Вплив художньо-образного мислення на творчий розвиток учнів 5-9 класів на уроках трудового навчання. Науково-методичний журнал «Трудова підготовка в рідній школі». 2014. №2 (118). С. 13–15.
-
Маркусь І. С., Буйний М.В. Технологія ажурного випилювання з фанери в процесі трудової підготовки школярів. Науково-методичний журнал «Трудова підготовка в рідній школі». 2017. №3 (135). С. 45–48.
-
Шевченко В. В., Маркусь І. С. Роль та місце педагогічних програмних засобів у системі підготовки майбутніх учителів технологій. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 13. Проблеми трудової та професійної підготовки. 2017. Вип. 9. С. 99–104.
-
Маркусь І. С. Формування знань про теорію й методи теоретичного пізнання: ідеалізація та моделювання у фізиці. Науково-методичний журнал «Фізика та астрономія в рідній школі». 2019. №5 (146). С. 32–35.
-
Маркусь І. С., Сеньківська Л. І. Структурно-функціональна модель формування професійної компетентності здобувачів освіти засобами мультимедіа. Наукові записки. Серія педагогічні науки. Київ : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2020. Вип. 148. С. 102–112.
-
Маркусь І. С. Реалізація структурно-функціональної моделі формування професійної компетентності майбутніх учителів технологій засобами мультимедіа. Наукові записки. Серія педагогічні науки. Київ : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2020. Вип.149. С. 69–80.
Посада: доцент кафедри
Науковий ступінь: кандат педагогічних наук
Вчене звання: доцент
Email:
У 2003 році закінчила Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова. За фахом – учитель трудового навчання, технологій, конструювання і моделювання одягу, креслення та безпеки життєдіяльності.
Кандидат педагогічних наук (2012 р.), дисертація на тему «Методичні засади розвитку творчих здібностей старшокласників в умовах проектно-технологічної діяльності» за спеціальністю 13.00.02 – теорія та методика навчання технологій під керівництвом члена-кореспондента, академіка НАПН України, доктора педагогічних наук, професора В.К. Сидоренка. Доцент кафедри теорії і методики технологічної освіти, креслення та комп’ютерної графіки (2014 р.).
Стаж науково-педагогічної діяльності 18 років.
З 2002 року працювала на посадах лаборанта, викладача, старшого викладача, доцента (дотепер) кафедри Технологічної освіти (кафедри теорії і методики технологічної освіти, креслення та комп’ютерної графіки) факультету технологій та дизайну (Інженерно-педагогічного факультету) Українського державного університету імені М.П. Драгоманова (Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова).
Коло наукових інтересів: сучасна методологія технологічної освіти, теорія і методика навчання технологій, розвиток творчих здібностей, формування творчого та критичного мислення, проєктно-технологічна діяльність, профільне навчання, графічна підготовка, психологія творчості та педагогічний дизайн.
Викладає курси: «Теорія і методика навчання технологій», «Основи проєктно-технологічної діяльності», «Матеріалознавство».
Основні наукові праці: Основні наукові здобутки викладені у понад 35 наукових працях.
Посада: декан інженерно-педагогічного факультету Національного педагогічного факультету імені М.П.Драгоманова
Науковий ступінь: доктор педагогічних наук
Вчене звання: професор
E-mail:
Cписок наукових та навчально-методичних праць
У 1999 році закінчив Херсонський державний педагогічний університет. За фахом – Педагогіка і методика середньої освіти. Трудове навчання.
Кандидат педагогічних наук (2008 р.), дисертація на тему «Навчання учнів 8-9 класів уявним просторовим перетворенням у графічній діяльності на уроках креслення» за спеціальністю 13.00.02 – теорія і методика навчання креслення під керівництвом член-кореспондента НАПН України, доктора педагогічних наук, професора В.К.Сидоренка. Доцент кафедри теорії і методики технологічної освіти, креслення та комп’ютерної графіки (2011 р.).
Доктор педагогічних наук (2020 р.,) дисертація на тему «Теоретичні і методичні засади забезпечення якості підготовки майбутніх учителів технологій на основі інтегрованого навчання» за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти наукові консультанти дійсний член (академік) НАПН України, доктор педагогічних наук, професор Р.С.Гуревич та член-кореспондент НАПН України, доктор педагогічних наук, професор В.К.Сидоренко.
Професор кафедри теорії і методики технологічної освіти, креслення та комп’ютерної графіки (2021 р.).
Головний редактор науково-методичного журналу «Трудова підготовка в рідній школі» видавництва «Педагогічна преса».
Голова Науково-методичної комісії із загальної, професійної освіти та спорту сектору вищої освіти Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки України; член підкомісії з розробки Державного стандарту зі спеціальності 014 Середня освіта (трудове навчання та технології).
Стаж науково-педагогічної діяльності понад 20 років.
З 1999 року працював на посадах вчителя трудового навчання та креслення, завідувача лабораторією, викладача, старшого викладача, доцента, професора, начальника відділу по роботі з іноземними студентами, завідувача кафедри теорії і методики технологічної освіти, креслення та комп’ютерної графіки. Нині декан інженерно-педагогічного факультету НПУ імені М.П.Драгоманова (з 2016 року).
Нагороди: «Почесна грамота Міністерства освіти і науки України», медаль «М. П. Драгоманов», медаль «Святих Кирила і Мефодія», медаль «За жертовність і любов до України», медаль «Знання, душу, серце – дітям», медаль «За сумлінну працю», «Благословенна грамота та Хрест із відзнакою за заслуги перед Помісною Українською Православною Церквою та побожним народом», нагрудний знак Міністерства освіти і науки України «За наукові та освітні досягнення», «Почесна грамота Кабінету Міністрів України».
Коло наукових інтересів: методологічні та методичні проблеми графічної підготовки; технічна та комп'ютерна графіка; теорія і методика трудового навчання; забезпечення якості підготовки майбутніх учителів технологій; науково-методичні основи проектно-технологічної діяльності; проектування навчально-методичного забезпечення в закладах вищої освіти.
Основні наукові праці: Основні наукові здобутки Д. Е. Кільдерова викладені у понад 90 наукових працях. Серед яких – 5 монографій «Підготовка майбутніх учителів технологій на засадах інтегрованого навчання»; «Проектування магістрантами навчально-методичного забезпечення»; «Формування професійної компетентності майбутніх учителів технологій в процесі вивчення фахових дисциплін»; «Актуальні питання графічної підготовки в закладах загальної середньої освіти: теорія, методологія, практика»; «Трудове навчання та креслення у контексті сучасних інновацій: теоретико-методичні аспекти»; 3 навчальних посібники «Креслення»; «Педагогічний коучинг»; «Методологія і методи педагогічних досліджень»; 25 навчально-методичних посібника, навчальні програми і ін..